A 2G/3G hálózat kivezetése

Mivel a mobilhálózat-üzemeltetők számos országban igyekeznek fejleszteni technológiáikat, fokozatosan megszüntetik 2G-s/3G-s hálózataikat. A 2G-s/3G-s hálózatok fokozatos megszüntetése azzal jár, hogy a segélyhívó (eCall) funkció a továbbiakban nem lesz elérhető.

Az érintett járművek az alábbiakban modellnév és modellkód* szerint vannak felsorolva.

Fontos:

Felhívjuk azon ügyfeleink figyelmét arra, akiknek járműveiben 2G-s/3G-s hálózatokat használó 112-eCall készülék található, hogy amennyiben az országukban vagy a régiójukban ezeket a hálózatokat fokozatosan megszüntetik, az eCall szolgáltatás nem fog működni, és baleset esetén – akár a légzsákok kioldásával, akár manuálisan, a jármű SOS gombjának használatával indított eCall-lal – nem lehet segélyhívást indítani.

Háttér:

A cellahálózatok fokozatos megszüntetéséről szóló döntés és a jármű jellemzőire és funkcióira gyakorolt hatások nem tartoznak a Honda hatáskörébe. A megszüntetés időbelisége országonként és szolgáltatónként eltér, de, ha még nem kezdődött meg, a következő 5 évben sor kerül rá.

A 2G-s/3G-s hálózatok támogatására használt berendezéseket eltávolítják, és így ezek a hálózatok a továbbiakban nem lesznek elérhetők. A tervezett megszüntetések okai a következők:

  • Fejlettebb szolgáltatások: A 4G-s/5G-s hálózatok használata fokozott sebességgel, jobb kapcsolatminőséggel, nagyobb adatmennyiséggel és a modern technológiák támogatásával jár.
  • Elavult technológia: A 2G-s/3G-s hálózatok elavulnak, mivel az újabb hálózatok képességei jobbak az adat- és hangalapú kommunikációhoz.
  • A jármű egyéb jellemzőire gyakorolt esetleges hatásokat még vizsgáljuk.

Modell Típuskód
Jazz
és a Jazz-Crosstar is
GR3, GR6
Civic
és a Type R is
FL4, FL5
Honda e ZC7
HR-V RV5
e:Ny1 RS1
ZR-V RZ4
CR-V
és a Hybrid is
RT5, RT6, RW1, RW2, RS5, RS6, RS8